איך שותים קפה ברוגע ומתרגלים נשימות בימים כל כך לחוצים?

הנשימה שלנו היא כלי עוצמתי שביכולתו להקל על הלחץ ולגרום לנו להרגיש משוחררים יותר. מצד שני, קפה טוב הוא סוג של טקס שמאפשר לנו לקחת פסק זמן מהשגרה הלחוצה, להכין קפה טוב, לשבת בנוחות עם עוגייה קטנה וליהנות מרוגע.

בואו נראה איך משלבים בין שניהם ונהנים מרוגע…

תרגילי נשימות מאפשרים לנו להיכנס לרוגע, למגר חרדות ובעיקר לזכות בשלווה פנימית. תרגול יומיומי עקבי של נשימות, מאפשר להרגיש בשינוי, ולכן בתקופות לחוצות מומלץ לתרגל שוב ושוב נשימות בצורה עקבית וגם בתקופות רגועות.

בדרך כלל, אנחנו נושמים נשימות קצרות ושטחיות, גם כך בלי לשים לב. נשימות רגילות אלו נעשות קצרות יותר וקרובות לחזה במקרה של חרדות ופשוט יכולות לחסום לנו את האנרגיה. כאשר נתרגל תרגילי נשימות פשוטים, נוכל להפוך אותם לאנרגיה טובה ולכלי עוצמתי שמגן עלינו מפני חרדות.

רגע לפני שנסביר כיצד מתרגלים תרגילי נשימות, חשוב להכין מקום שקט שיאפשר לכם גם לשתות קפה בנוחות וגם לתרגל נשימות בקצב שלכם.

שלב הכנת הקפה

אם יש לכם מכונת קפה ביתית, הכינו קפה שאתם אוהבים. חושו את הריח שיוצא מהמכונה, הקציפו חלב והוסיפו סוכר בכמות שאתם אוהבים. אם אין לכם מכונת קפה, הכינו באופן ידני קפה שאתם אוהבים.

שלב הכנת השטח לתרגילי נשימות

בחרו מקום נוח לביצוע תרגילי נשימה לדוגמה במרפסת, על רצפת הסלון, בכורסה, כיסא נוח ובכל מקום שתוכלו להיות בו סביב 5-10 דקות בנוחות ובשקט. העדיפו לבחור מקום שקט ונוח שיאפשר לכם לקחת פסק זמן מהשגרה. בנוסף, בחרו בגדים נוחים שלא לוחצים על הגוף והעדיפו לבחור במקום פתוח שיש בו אוויר טוב.

תרגיל מספר 1 – נשימה קלאסית

נתחיל בטכניקה פשוטה יחסית שבה הנשימה נעשית בשפתיים חתומות (סגורות). זוהי שיטה מצוינת למתחילים ומאפשרת לנו ללמוד את דפוס הנשימה שלנו.

הרגיעו את הצוואר והכתפיים, סגרו את הפה ושאפו אוויר לאט לאט, תוך שמירה על פה סגור. כווצו את השפתיים בצורה של שריקה בספירה עד 2, ונשפו אוויר על ידי דחיפת השפתיים, ספרו בלב עד 4 וחזרו על התרגיל 5-6 פעמים.

תרגיל מספר 2 – נשימה סרעפתית

אלה נשימות ביטניות עמוקות שיכולות לאפשר לכם להגיע לרגיעה בזמן קצר. חשוב לגשת לתרגיל כשאתם רגועים ושלווים כדי להפיק ממנו את המקסימום ולתרגל אותו לפחות 5 דקות.

התחילו בשכיבה על הגב ותמיכה בראש עם כרית ותמיכה נוספת בברכיים לנוחות גבוהה. הניחו יד אחת על החזה העליון ויד שנייה מתחת לצלעות, והקפידו לחוש בתנועה את הסרעפת שלכם.

שאפו אוויר דרך האף, הרגישו כיצד הבטן נלחצת תחת היד. נשפו נשיפה ארוכה החוצה דרך הפה והדקו את שרירי הבטן.

תרגיל מספר 3 – מיקוד נשימה

זהו תרגיל נשימה עמוקה שמתמקד בסיפורים או ברגעים מסוימים שהיו לכם ויגרמו לכם לחייך.

בחרו תמונה בראש או סיטואציה שמרגיעה אתכם או שגורמת לך לחייך. זה יכול להיות אנשים אהובים, שמחה משפחתית, לידה וכו׳. חשבו על הסיטואציה והתחילו לנשום בקצב שלכם ולמקד את הנשימה.

רכשו עכשיו

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות

    חייגו עכשיו