צריכת האנרגיה של המקרר שלכם

מה שחשוב לכם לדעת על צריכת האנרגיה של המקרר שלכם

מחפשים מקרר חדש למטבח שלכם?

רוצים מקרר שיהיה ידידותי לסביבה וגם לחשבון החשמל?

בואו נעשה לכם סדר בשני מושגים שחשוב לכם מאוד להכיר, כאשר אתם עומדים בפני בחירת מקרר חדש למטבח הפרטי שלכם – דירוג האנרגיה של המקרר וצריכת החשמל השנתית שלו.

בישראל קיים שיח ציבורי ער סביב צריכת החשמל של מזגנים, סביב הטמפרטורה המומלצת להפעלת מזגן בקיץ וסביב בחירה של מזגן אשר יהיה חסכוני בצריכת החשמל שלו.

במקביל, כמעט ולא מתקיים שיח מקביל בנוגע למקררים, למרות שהם אחד המכשירים שצורכים את כמות החשמל הגבוהה ביותר במשק הבית הפרטי.

שלא כמו מזגן שהשימוש בו הוא עונתי ומתרכז במיוחד סביב עונת קיץ, המקרר פועל במשך כל שעות היממה וכל ימות השנה ולכן דווקא הוא אחראי לחלק נכבד מחשבון החשמל הביתי, במיוחד אם המקרר הוא מקרר ישן יחסית והמנוע שלו פועל במשך שעות רבות יותר.

בשל העליה במודעות לקיימות ולאיכות הסביבה, כמו גם המודעות ההולכת וגדלה לעלויות המחיה ההולכות ומאמירות, הדורות החדשים של המקררים והמקפיאים מתוכננים מבחינה הנדסית כך שיהיו יעילים וחסכוניים יותר מבחינת צריכת אנרגיה.

בחירת המקרר הנכון שיהיה חסכוני בצריכת חשמל תפחית גם את הפרשת הפחמן שלו, ותתרום באופן כללי לסביבה נקיה יותר.

המקררים מתוצרת WHITE WESTINGHOUSE למשל הם מקררים מתקדמים בעלי דרגות אנרגיה חסכניות ביותר. לדוגמא, מקרר בעל שתי דלתות מדגם 482WR של    WHITE WESINGHOUSE הוא בעל דרגת האנרגיה המיטבית A.

אז מהו דירוג אנרגטי של מקרר?

דירוג אנרגיה של מקרר הוא אחד משני הנתונים העוזרים לנו בבחירת מקרר או מקפיא ידידותיים לסביבה.

דירוג האנרגיה של המקרר קובע עד כמה המקרר יעיל מבחינת חסכון באנרגיה ומסומן על ידי האותיות הלועזיות G-A, המסמלות את 7 הרמות של הדירוג האנרגטי.

האות A מייצגת את המקרר היעיל ביותר, והאות G את המכשיר הבזבזני ביותר באנרגיה.

כדאי לשים לב לעניין חשוב, היות ולא כל המקררים שהם בעלי דירוג אנרגטי מסויים שווים אחד לשני. יש להשוות מכשירים דומים, למשל מקררים בעלי אותו הנפח היות וגם לנפח המקרר יש השפעה על צריכת החשמל שלו – ככל שמקרר הוא בעל נפח גדול יותר, הוא יצרוך כמות גדולה יותר של חשמל.

כך יכול למשל מקרר משפחתי גדול בעל דירוג אנרגיה A לצרוך יותר חשמל מאשר מקרר קטן יותר בעל דירוג אנרגיה נמוך יותר.

ההבדל בין דירוג האנרגיה לצריכת החשמל השנתית של המקרר

בעוד שדירוג האנרגיה מספק השוואה אפשרית בין המקרר לבין מקררים אחרים, רמת צריכת חשמל שנתית בקוט”ש (קילוואט לשעה) המצוינת גם היא על גבי תווית המקרר מספת מידע הרבה יותר מדויק על כמות החשמל שהמקרר צורך בדיוק.

באתר חברת החשמל קיים מחשבון שבאמצעותו ניתן לתרגם את הקוט”ש למחיר, וכך לדעת מה תהיה עלות צריכת החשמל השנתית של המקרר שאותו אתם בוחנים.

מה עוד משפיע על גובה צריכת החשמל של המקרר?

קיימים גורמים רבים נוספים שמשפיעים על צריכת החשמל של המקרר כמו כמות המזון המאוחסנת בו, טמפרטורת החדר בו הוא נמצא, התדירות שבה פותחים את דלתות המקרר, האם קיימת בו מערכת נגד הפשרה (NO FROST) ועוד.

ההמלצה שלנו בבחירת מקרר חדש, היא לבחור במקרר בעל דירוג אנרגיה גבוה ככל שניתן, לכיוון הדירוג A.

קיים קשר ישיר בין מחירו של המקרר לבין הדירוג האנרגטי שלו, ומקררים בעלי דירוג אנרגיה גבוה של A יהיו לרוב יקרים יותר בהשוואה למקררים דומים בעלי דירוג אנרגיה נמוך יותר.

כאשר אתם בוחרים מקרר חדש, בחנו גם את צריכת החשמל השנתית שלו, המראה את כמות החשמל אשר צורך המקרר בפועל.

בחרו במקרר בגודל המתאים לכם ולא גדול יותר, היות וככל שהמקרר גדול כך צריכת החשמל שלו תהיה גבוהה יותר.

אם אתם מעוניינים במקרר שתי דלתות למטבח הפרטי שלכם, מקרר שתי דלתות עם מקפיא עליון מדגם 532WR של WHITE WESTINGHOUSE הוא בעל נפח של 532 ליטרים, ולעומתו מקרר שתי דלתות עם מקפיא תחתון מדגם 571WR של WHITE WESTINGHOUSE הוא בעל נפח של 571 ליטרים, הבדלי נפח אשר ישפיעו על צריכת החשמל שלו ועל חשבון החשמל הפרטי שלכם.

בר מים או בר קרח מגדילים משמעותית גם הם את צריכת החשמל של המקרר.

גם מיקום המקרר משפיע על צריכת החשמל שלו – מקררים המוצבים בסמוך למכשירי חשמל נוספים הפולטים חום, כמו תנור למשל, או חשופים לשמש ישירה מהחלון, יצרכו כמות גבוהה יותר של חשמל.

רכשו עכשיו

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות

    חייגו עכשיו